6092300509 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu |
2018-2019 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
14/11/2018 - 28/6/2019 (30 hores) de h a h |
|
ESC Camps Elisis |
|
c. Santa Cecilia, s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Currículum d'Infantil i Primària
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
|
| |
Objectius |
Objectius pendent de pactar amb el 1 Institució:
-Afavorir els contactes entre el COAC-Lleida i l’equip de Mestres per asumir i programar propostes que puguin ser didàctiques i motiu d’aprenentatges als diferents nivells
-Promoure l’aportació de coneixement expert del COAC al claustre, per tal de trasladar posteriorment als nens en els diferents àmbits competencials en un enfocament globalitzat de l’aprenentatge.
-Introduir la mirada i els elements de treball dels arquitectes en la comprensió i en la participación del disseny de l’entorn i de l’ambient escolar.
2.-Adequació al projecte i comunitat de pràctica
-Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència metodològica a la implantació del projecte de l’escola
-Programar, documentar i avaluar intervencions a l’aula per poder ser analitzades conjuntament per tal d’iniciar el procés de construcció d’una comunitat pràctica reflexiva
-Promoure espais de debat i reflexió dins de l’equip docent per tal de consolidar metodologies transversals a l’aula
-Compartir maneres d’avaluar intervencions dels nens a l’aula per tal d’adequar col·lectivamnent cap a un model d’avaluació de centre.
3.-Indagació. Fer-pensar i comunicar
Promoure activitats d’aprenentatge que fomentin la resolució de problemes per donar resposta a necessitats reals a través de la metodologia de projectes, en relació amb l’eix curricular de l’escola.
Incorporar el treball a partir de fer-se preguntes, promovent la conversa a l’aula, generant reflexió conjunta per encetar processos de recerca guiats per la indagació i el procés de Fer-pensar-comunicar.
4.-Famílies, comunicació externa i barri
-Comunicar i fer partícips a les famílies del treball portat a terme a les diferents aules, a través del tema transversal de l’arquitectura
-Desenvolupar estratègies de comunicació capa l’exterior de l’escola
|
| |
Continguts |
-Projecte Arqui-escola
-Metodologia de treball per projectes. Fer, pensar i comunicar
-Pràctica reflexiva sobre els processos d’aprenentatge a l’escola
-Aspectes de comunicació institucional i educativa
-Els continguts del currículum i com es poden organitzar per fer-los coherents
-l’Avaluació educadora i la documentació de la pràctica educativa
|
| |
Formador/a |
Alamon Queralt, Francesc
|
| |
Avaluació |
Seguiment del 80 % de les sessions, aportacions per a la pràctica reflexiva i aplicació dels acords per al canvi metodològic.
|
| |
Requisits de certificació |
Seguiment del 80 % de les sessions, aportacions per a la pràctica reflexiva i aplicació dels acords per al canvi metodològic.
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/11/2018 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
- |
- |
|
|
Sessió 8 |
- |
- |
|
|
Sessió 9 |
- |
- |
|
|
Sessió 10 |
divendres |
28/06/2019 |
1000 |
1100 |
|
| |