Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6092300509   Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu
2018-2019   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   14/11/2018 - 28/6/2019 (30 hores) de h a h
   ESC Camps Elisis
   c. Santa Cecilia, s/n (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum d'Infantil i Primària
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
  
Objectius   Objectius pendent de pactar amb el 1 Institució:

-Afavorir els contactes entre el COAC-Lleida i l’equip de Mestres per asumir i programar propostes que puguin ser didàctiques i motiu d’aprenentatges als diferents nivells

-Promoure l’aportació de coneixement expert del COAC al claustre, per tal de trasladar posteriorment als nens en els diferents àmbits competencials en un enfocament globalitzat de l’aprenentatge.

-Introduir la mirada i els elements de treball dels arquitectes en la comprensió i en la participación del disseny de l’entorn i de l’ambient escolar.


2.-Adequació al projecte i comunitat de pràctica

-Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència metodològica a la implantació del projecte de l’escola

-Programar, documentar i avaluar intervencions a l’aula per poder ser analitzades conjuntament per tal d’iniciar el procés de construcció d’una comunitat pràctica reflexiva

-Promoure espais de debat i reflexió dins de l’equip docent per tal de consolidar metodologies transversals a l’aula

-Compartir maneres d’avaluar intervencions dels nens a l’aula per tal d’adequar col·lectivamnent cap a un model d’avaluació de centre.


3.-Indagació. Fer-pensar i comunicar

Promoure activitats d’aprenentatge que fomentin la resolució de problemes per donar resposta a necessitats reals a través de la metodologia de projectes, en relació amb l’eix curricular de l’escola.

Incorporar el treball a partir de fer-se preguntes, promovent la conversa a l’aula, generant reflexió conjunta per encetar processos de recerca guiats per la indagació i el procés de Fer-pensar-comunicar.

4.-Famílies, comunicació externa i barri

-Comunicar i fer partícips a les famílies del treball portat a terme a les diferents aules, a través del tema transversal de l’arquitectura

-Desenvolupar estratègies de comunicació capa l’exterior de l’escola
  
Continguts   -Projecte Arqui-escola
-Metodologia de treball per projectes. Fer, pensar i comunicar
-Pràctica reflexiva sobre els processos d’aprenentatge a l’escola
-Aspectes de comunicació institucional i educativa
-Els continguts del currículum i com es poden organitzar per fer-los coherents
-l’Avaluació educadora i la documentació de la pràctica educativa

  
Formador/a   Alamon Queralt, Francesc
  
Avaluació   Seguiment del 80 % de les sessions, aportacions per a la pràctica reflexiva i aplicació dels acords per al canvi metodològic.
  
Requisits de  certificació   Seguiment del 80 % de les sessions, aportacions per a la pràctica reflexiva i aplicació dels acords per al canvi metodològic.

  
E-mail   xgeis@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   14/11/2018   1000   1100 
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   -   -       
 Sessió 7   -   -       
 Sessió 8   -   -       
 Sessió 9   -   -       
 Sessió 10   divendres   28/06/2019   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent